World of Warcraft rządził na rynku gier MMO przez kilka długich lat, jednak wraz z popularyzacją modelu biznesowego free-to-play wielki hit studia Blizzard Entertainment powoli zaczynał tracić na znaczeniu. Na serwerach ciągle przebywa mnóstwo osób, jednak wyniki najnowszych badań udowadniają, że przyszedł czas na zmianę sposobu zarabiania na tej produkcji.
W opublikowanym przez firmę
Superdata Research artykule jest mowa o 54% stracie w miesięcznych przychodach generowanych przez
World of Warcraft. Z przeprowadzonych badań wynika, że w ciągu 7 miesięcy (okres od września 2012 roku do kwietnia 2013 roku) kwota ta zmalała z 204 mln dolarów do 93 mln dolarów.
Nie wiemy czy dane te faktycznie pokrywają się z rzeczywistością, jednak wystarczy sobie przypomnieć ostatnie doniesienia o kolejnym spadku liczby aktywnych użytkowników. Od października 2012 roku gra systematycznie traci kolejnych członków społeczności. W ciągu niecałego roku z zabawą pożegnało się ponad 2 mln osób.
Źródło:
"luckie" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2013-09-12 16:42:04
|
|